Pokud jde o japonská RPG, pak je mezi nimi napsaným etalonem kvality série Final Fantasy, která se nám právě objevila i na iPhonech v podobě dvojice výborných portů.
Původní hra Final Fantasy nebyla nic pro padavky – magický systém byl místy naprosto nepochopitelný, systém smrti a ukládání hráči nic neodpustil a ani obtížnost nebyla právě nízká, řada z pozdějších dungeonů vyžadovala od hráče tvrdý „leveling“, který dával aspoň jakousi šanci na přežití. Také stačilo jedno náhodné setkání a hodiny snahy byly pryč.
Série Final Fantasy čítá již pěknou řádku titulů a byla během své existence již několikrát portována a remake-ována, při kteréžto akci příběh zůstal stejný, ovšem došlo k zahlazení řady problémů a upravení mnoha nepříjemností, vždy ale za účelem příjemnější hry.
A co přináší verze/remake pro Apple iPhony? Předně, máme tu novou hi-res grafiku, dále se remaku dočkal i soundtrack a přibyly nám dva nové dungeony: Soul of Chaos a Labyrinth of Time. Také byla snížena výrazně obtížnost, což vzbudilo negativní reakce od hardcore jádra Final Fantasy komunity.
Postavičky levelují častěji, ukládat lze kdykoliv mimo bitvu a také neefektivní útoky jsou již pryč (otravný problém, který se točí kolem faktu, že když jste postavě v původním FF zadali Attack a monstrum mezitím zahynulo, tak postava máchla jen tak naprázdno namísto co by zaútočila na další potvoru).
Pokud jde o Final Fantasy II, tak zde je nejviditelnější změnou rychlejší leveling. Ten zde navíc nefunguje standardním zvýšením úrovně po získání určitého počtu zkušeností, ale tak, že se zvyšuje to, co používáte nejčastěji (čarování = více spell pointů atd.).